Zaświeć się na niebiesko czyli o autyzmie – rozwijanie stref eksperckich.

Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwoju. Wpływa na funkcjonowanie w różnych obszarach życia. Przejawia się nieprawidłowościami w zakresie nawiązywania interakcji społecznych, komunikacji, zachowania, zabawy czy odbieraniem wrażeń zmysłowych. Jest wiele symptomów i objawów, które powinny niepokoić rodziców małych dzieci i doprowadzić do interwencji oraz spotkania z psychiatrą. 


Niemniej każde dziecko autystyczne, z którym zetknęłam się podczas swojej pracy było inne, gdyż różnice między dziećmi autystycznymi są ogromne. Zaburzenie to nadal jest dla mnie wielką zagadką i chętnie wyszukuję nowych informacji w internecie, czytam publikacje naukowe oraz blogi rodziców dzieci autystycznych czy specjalistów pracujących z osobami autystycznymi. Bo każda nowa informacja, każdy nowy pomysł jest dla mnie na wagę złota. I mimo że z dziećmi autystycznymi pracuję już od kilku lat, ciągle odnajduję w pracy nowe wyzwania i trudności. Mogę jednak powiedzieć, że taka praca jest moją pasją. Chcę się nadal rozwijać w tym kierunku, chcę szukać nowych dróg w swojej diagnostyczno – terapeutycznej ścieżce. 

A dzisiejsza notka powstała pod wpływem obejrzanego ostatnio filmu Maria i ja. Film ten opowiada o relacji ojca z autystyczną córką, codzienności życia osoby z autyzmem i pomaga ten świat nam odkrywać. Mi też pomógł, bo znalazłam w nim coś nowego, mimo wiedzy, mimo pracy, mimo doświadczenia.

2 kwietnia był Światowy Dzień  Wiedzy na Temat Autyzmu. Zaczynam powoli dostrzegać również w Polsce działania mające na celu przybliżenie tego zaburzenia rozwojowego zwykłym, niezainteresowanym tematem ludziom. I to mnie cieszy :)

Idealia 

¡Compártelo!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Buscar

 

About

Zmiana zmianę pogania - rozwój osobisty dwóch maruderów Copyright © 2011 | Tema diseñado por: compartidisimo | Con la tecnología de: Blogger