30 Days to Change - podsumowanie pierwszego tygodnia


W 2013 rok weszłam, jak pewnie większość, z nowymi postanowieniami, chęcią zmian i pozytywną energią. Kiedy, jeszcze w grudniu, zastanawiałam się jak te moje zmiany zacząć, trafiłam na blog Life SkillsAcademy. I przepadłam :) Postanowiłam, że zacznę od 30 days to change. Idealnie na początek, szeroki zakres, wszystko wytłumaczone krok po kroku. Chcę aby ten czas zmotywował mnie do dalszych działań i dał mi kopa na początek. 

Dziś mija 7 dzień. Czas na podsumowanie. Kończy się tydzień wyrzucania zbędnych rzeczy.
Jeśli chodzi o wyrzucanie, to chomikowanie zwalczam już od długiego czasu z sukcesem. Dlatego posprzątałam zakamarki, wyrzuciłam co nieco, ale nie musiałam jakichś wielkich porządków robić. Na szczęście J Ubrania oddałam dla potrzebujących – 4 torby papierowe z Ikei się zebrały, niektóre rzeczy ciężko mi było oddać, ale nie miałam ich na sobie od długiego czasu, a komuś na pewno się przydadzą. Zgodnie z zasadą, że jeśli nie nosiliśmy czegoś rok, to nie jest nam potrzebne, oczyściłam swoją szafę.

Spisałam listę 100 celów, nie było łatwo, ale cieszę się, że to zrobiłam. Kiedy zobaczyłam wszystko na piśmie, poczułam się za to bardziej odpowiedzialna, zobaczyłam jak dużo rzeczy chciałabym przeżyć, zmienić, zobaczyć itp., a jak niewiele robię w tym kierunku.

Trudniejsze okazało się wyznaczenie terminów realizacji  11 celów oraz zaplanowanie kolejnych działań, aby te cele zrealizować… U mnie wygląda to tak:

1. Biegłe poruszanie się w przepisach prawnych z mojej dziedziny
Termin: wrzesień 2013
Kroki: 
- będę czytać 1 książkę tematyczną na 2 miesiące (do września przynajmniej 4)
- będę czytać codziennie prasówkę, portale internetowe itp.
- stworzę sobie ‘bazę’ z linkami, zakładkami, tytułami, zapiskami (nad formą muszę się zastanowić)

2. Aktualizowanie informacji, poznawanie nowych trendów z mojej dziedziny
Termin: październik 2013
Kroki:
- stworzę sobie ‘bazę’ z linkami, zakładkami, tytułami, zapiskami (nad formą muszę się zastanowić)
- będę czytać każdy numer miesięcznika branżowego (a nie tylko odkładać go na półkę ;))
- wdrożę nowe rozwiązania i pomysły w codzienną pracę

3. Profesjonalizm w pracy
Termin: grudzień 2013
Kroki:
- będę posiadać niezbędną wiedzę
- będę „na bieżąco”
- brak wpadek i pomyłek,
- przemyślę swój pracowy image
- będę proponować rozwiązania i udoskonalenia
- nie będę odkładać na potem
- będę pomocna

4. Zdrowe odżywianie
Termin: czerwiec 2013
Kroki:
- przez co najmniej 80% czasu będę się zdrowo odżywiać
- będę notować codziennie co jadłam
- codziennie będę jeść warzywa
- nauczę się robić 10 smacznych dietetycznych potraw
- schudnę przynajmniej 7 kg

5. Ćwiczenia
Termin: czerwiec 2013
Kroki:
- 3-4 razy w tygodniu będę ćwiczyć (Ewa Chodakowska lub później P90X)
- w miarę możliwości 1 w tygodniu będę chodzić na basen lub/i grać w siatkówkę
- zmieszczę się w spodnie, które teraz są mi przyciasnawe J
- będę czuła się lepiej w swoim ciele
- nie będę miała zadyszki wchodząc po schodach
- ćwiczenia wejdą mi w krew J
- schudnę przynajmniej 7 kg

6. Zakocham się
Termin: grudzień 2013
Wiadomo, że nie mogę założyć, że tak się stanie. Ale zrobię coś w tym kierunku przynajmniej… nie będę miała poczucia straconego kolejnego roku.
Kroki:
- otworzę się na facetów
- pójdę na co najmniej 4 randki
- zarejestruję się w jakimś portalu randkowym

7. Otworzę się na ludzi
Termin: grudzień 2013
Kroki:
- nie będę odmawiała wyjść/ propozycji towarzyskich bez uzasadnionej przyczyny
- do nowych ludzi będę podchodziła bez kompleksów
- będę szukała możliwości poznawania nowych osób – nie będę się zamykać w 4 ścianach
- po tym roku będę miała jakieś nowe znajomości i fajne wspomnienia

8. Nauczę się szyć na maszynie
Termin: grudzień 2013
- uszyję narzutę na rogówkę i poszewki na poduszki
- uszyję jakąś prostą torebkę
- uszyję jakąś fajną torbę na zakupy
- uszyję coś dziewczynom w prezencie na święta 2013

9. Język angielski
Termin: grudzień 2013
Kroki:
- przejdę cały kurs na etutor
- poszukam kursu dofinansowanego
- przeczytam 3 książki po angielsku
- będę oglądać 1 serial bez napisów
- podniosę swój poziom do C
- nie będę bała się rozmów i telefonów po angielsku w pracy

10. MS Office
Termin: październik 2013 
Kroki:
- przejdę jakiś kurs online/ z płyt CD
-poznam Excela i Worda na poziomie zaawansowanym

11. Oszczędzanie
Termin: grudzień 2013
Kroki:
- co miesiąc oszczędzić przynajmniej 50 zł
- do końca roku oszczędzić min. 500 zł
- kontrolować wydatki
- nie kupować niepotrzebnych rzeczy
- nieudane zakupy sprzedawać na allegro


Kiedy zaczęłam określać cele na ten rok, wydawało mi się tego mało – tylko 11 z całych 100??!! Gdy zdałam sobie sprawę ile czasu i pracy trzeba poświęcić aby je zrealizować, troszkę się wystraszyłam. Ale jest to do zrobienia. Zobaczymy jak to będzie wyglądało w grudniu.

Kolejnym zadaniem było wyznaczenie stref do poprawy i stref eksperckich. O ile z tymi pierwszymi nie miałam problemu i wyznaczyłam 5, to stref eksperckich chyba nie posiadam… Może jeszcze to przemyślę.

Do poprawy:

ZDROWY STYL ŻYCIA

Chcę się dobrze czuć w swoim ciele
Chcę być szczupła
Chcę być zdrowa
Chcę być piękna
Chcę mieć dobre wyniki badań
Chcę żyć aktywnie
Nie chcę się truć
Nie chcę traktować swojego brzucha jak śmietnika

ZARZĄDZANIE CZASEM    
            
Chcę planować
Chcę poznać i wdrożyć techniki zarządzania czasem
Chcę mieć czas na realizację celów
Chcę wyrabiać się ze wszystkim w pracy
Nie chcę odkładać na potem
Nie chcę marnować czasu

JĘZYKI OBCE

Chcę znać bardzo dobrze angielski, w tym biznesowy
Chcę poznać dwa inne języki obce
Chcę swobodnie rozmawiać w pracy po angielsku
Nie chcę mieć problemów w komunikacji z obcokrajowcami

PERFEKCYJNA PANI DOMU

Chcę mieć w domu zawsze porządek
Dom ma być prosty i funkcjonalny
Chcę dobrze gotować
Chcę robić przetwory
Nie chcę marnować/ wyrzucać jedzenia

EKSPERT W PRACY

Chcę się rozwijać
Chcę być konkurencyjna na rynku pracy
Chcę być ekspertem na swoim stanowisku

Ostatnim zadaniem było ogarnięcie swoich wydatków. Stworzyłam tabelki w Excelu i uzupełniam skrupulatnie. Styczeń nie będzie jeszcze miarodajny, bo nie zaczęłam od 01. Chcę ograniczyć swoje wydatki, chcę zacząć oszczędzać, choć troszkę J Myślę, że tabelki mi w tym pomogą i zobaczę na co wydaję najwięcej i gdzie mogłabym wydatki ograniczyć.

Podsumowując – pierwszy tydzień minął bardzo szybko. Ja byłam trochę rozbita i czuję, że mogłam się lepiej przyłożyć do tego wszystkiego. W drugim tygodniu nie mogę już sobie pozwalać na takie rozprężenie. Przede mną Tydzień próbowania czegoś nowego. Już teraz wiem, że będzie dla mnie dużym wyzwaniem.

¡Compártelo!

2 komentarze:

Wianka zmienia

jestem zachwycona tymi planami :) nie tylko wiesz co chcesz, ale wiesz już jak. Jednym słowem - uda Ci się!!!

balloongirl

Też mi się te plany podobają, oby tylko wdrażanie ich w życie poszło w miarę dobrze :-)

Prześlij komentarz

Buscar

 

About

Zmiana zmianę pogania - rozwój osobisty dwóch maruderów Copyright © 2011 | Tema diseñado por: compartidisimo | Con la tecnología de: Blogger